Egy szép webáruházat szeretne tele személyre szabott funkciókkal? Ebben nagyon szívesen segítünk Önnek. Bár először is érdemes elgondolkodnia azon, hogy kiknek hozza létre a webáruházat? Attól még, hogy egy webáruház kiválónak és praktikusnak tűnik, nem jelenti azt, hogy az a vásárló számára a legtökéletesebb megoldás. Az alábbiakban kifejtjük, hogy hogyan tud a vásárlók kedvében járni és ezáltal növelheti az eladások számát.
Tudja, hogy a vásárlók hogyan viselkednek a webáruházán?
Nem, nem arra gondolunk, hogy milyen modorban chatelnek az ügyfélszolgálattal. Az sokkal fontosabb, hogy mit csinálnak és hogyan cselekednek amikor a webáruházára kerülnek. Honnan jöttek? Hova klikkeltek? Mi volt az oka annak, hogy nem fejezték be a vásárlást? Vajon mi tetszett nekik és mi nem?
Ezek olyan kérdések, amelyekre jó ha tudja a választ. Sokat segíthet ebben a Google Analytics szolgáltatás használata. Minél több információval rendelkezik, annál sikeresebb lesz a vállalkozása, pontosan ezért ajánljuk azt, hogy vessen be minél több eszközt. A Smartlook például abban segíthet, hogy egy heatmap által ábrázolja, hogy a vásárlók hogyan viselkednek a webhelyen. Ez egy tökéletes módja annak, hogy képben legyen a weboldalán létrehozott UX-el.
De ezeket akár egy minőségi felhasználói felmérés keretein belül is kiderítheti. Leegyszerűsítve: valakit kérjen meg arra, hogy mutassa meg Önnek, hogyan mozog a webáruházon, hogyan rendel és ossza meg Önnel, milyen élményekkel távozik a webhelyről. Vagy létrehozhat egy kérdőívet, biztos, hogy fog kapni értékes visszajelzéseket.
Kik ezek a vásárlók?
Ne feledkezzen meg arról sem, hogy nem csak az elemzésekből kinyert adatok számítanak. Használja fel az összes rendelkezésre álló információt, ezáltal átfogóbb képet fog kapni. Részt vesznek olyan eseményeken ahol kiállítják, népszerűsítik a termékeiket? Van üzletük? Ha igen, figyeljék meg hogyan viselkednek Önnél az emberek. Kérdezzen rá a vásárlóira, hogy mi a véleményük a vállalkozásáról. Ragadja meg az összes olyan lehetőséget, ahol személyesen tud beszélgetni ügyfeleivel.
Van valami hűségprogram a webáruházán? Vannak rendszeres és visszatérő vásárlói? Ha igen, próbálja meg felvenni velük a kapcsolatot, és szerezze meg a legfontosabb információkat, mint például azt, hogy miért az Ön webáruháza a kedvencük.
Használja fel az összes rendelkezésre álló forrást
Hol keressen inspirációt? Például a konkurenciánál. Hogyan kommunikál a konkurens webáruház? Mi a célközönsége? Milyen emberek kedvelik és kommentálják a bejegyzéseiket? Mindez számunkra is hasznos információ lehet.
Aki még ennél is több információt szeretne szerezni, az természetesen a célcsoportok és a piaci potenciál különböző kutatásait is igénybe veheti.
Vázoljon fel egy fiktív személyt, aki a webáruházán vásárol
Ahhoz, hogy konkrét elképzelésünk legyen jó, ha az összes összegyűjtött adatot felhasználva felvázolunk egy személyt, aki az Ön vásárlója. Adjon neki egy szimpatikus nevet, és foglalja össze egy jegyzetben mindazt, ami a döntéshozatalában és a vásárlási magatartásában releváns.
- Adjon a fiktív vásárlónak egy szimpatikus nevet, a mi esetünkben nevezzük el Katának
- Hány éves? Hol lakik? Kivel lakik?
- Hogyan viselkedik amikor Önnél vásárol? Mi alapján hoz döntéseket?
- Mi zavarja és mitől fél vásárláskor?
- Mivel kápráztassuk el őt? Miket hall, illetve lát Kata a kommunikáció során, és mi fog tetszeni neki a webáruházon?
Természetesen több ilyen fiktív embert is meghatározhat. Kevés márkának van ilyen meghatározott célcsoportja. A rendelkezésre álló adatokból kitalálja, hány személyt kell meghatározni, és hogyan lehet kombinálni a számukra kínált termékeket és témákat.
Nagyon jól értünk ahhoz, hogy hogyan kell megszólítani a vásárlókat. Shoptet varázslók vagyunk, teljesítjük az összes kívánságát, szóval bátran forduljon hozzánk!