Vissza

Kinek érdemes gondoskodnia a webáruházáról? In-house csapat, szabaduszó vagy egy ügynökségnek?

A legtöbb webáruház tulajdonosnak az álma: a webáruházuk annyira sikeres és látogatott lesz, hogy már nem fog tudni saját maga gondoskodni a folyamatokról, hanem szüksége lesz egy specializált csapatra. Ilyenkor következik az a kérdés, hogy ki fog gondoskodni a webáruházról, ki fogja fejleszteni és ki fog a marketinggel foglalkozni? Megéri felépíteni egy in-house csapatot, egy szabaduszóra érdemes bízni a feladatokat, vagy a legjobb megoldás az, ha felbérel egy profi ügynökséget? A cikkünk segítségre lehet a döntéshozatalban. 

Miért (nem) érdemes egy saját csapatot összeállítani?

Saját csapattal rendelkezni egy saját irodában – igazán vonzó ötlet.  Egyetlen ügyféllel – az Ön cégével törődnek, és idejük száz százalékát ennek szentelik. Idővel minden egyes csapattag nagyon jól megérti az egész iparágat és precízen elvégzik az összes feladatot.

Az in-house megoldás egyértelmű hátránya, hogy az egyes feladatok nagyon specifikusak. Aligha fog találni olyan szuperembert, aki az UX-el, a programozással, az írással, a grafikával vagy akár a marketinggel is megbirkózik. Egy webáruház kezeléséhez több embert kellene számlálnia, és alaposan át kellene gondolnia, hogy mindannyiukat 100%-ban le tudja-e foglalni munkával. Ugyanakkor vannak további problémák is – betegség, szabadság, és akkor is fizetni kell a csapatot, ha nincs számukra munka.

Miért éri meg a szabaduszókkal való együttműködés?

Egyszerűen fogalmazva, projektek és feladatok esetén a szabadúszó lehet az ideális választás. Általában olcsóbb lesz, mint egy ügynökség, de ugyanúgy elvégzi a munkát. Ugyanakkor gyakran hiányzik belőle az átfedés és a kontextus, mivel csak a saját területének a szakértője, és nincs elég tere ahhoz, hogy holisztikusan tekintsen az egyes feladatokra.

Szüksége van például termékleírások szövegezésére? Egy szabadúszó szövegíró ezt gond nélkül meg tudja csinálni. De érdemes-e szabadúszóra bíznia webáruháza stratégiai irányítását és fejlesztését? Lehet, hogy ez nem a legjobb megoldás.

Mikor érdemes egy ügynökséghez fordulni?

Akkor, ha stratégiai partnert keres. Egy profi ügynökség gondoskodik webáruházáról A-tól Z-ig, és számíthat arra, hogy olyan tapasztalt emberek kezébe adja, akik már sok hasonló projektet végeztek.

Az ügynökség kisebb és összetettebb feladatokat is el tud látni, ráadásul több szakember jelenlétével nem áll fenn a személyzeti hiányosságok kockázata, amelyek befolyásolhatják az Ön e-kereskedelmi áruházának működését. 

Tehát csak Önön múlik, hogy mit választ. Gondolja át alaposan a webáruház kezelésében részt vevő egyes ágak kapacitásait, lehetőségeit és munkaterhelését. Mi szívesen leszünk az Ön partnere, akivel mindent el tud intézni. Ön is szeretné a legtöbbet kihozni webáruházából? Vegye fel velünk a kapcsolatot!