Vissza
Marketing 22.02.2023

Gondoskodjon a vállalkozás hírnevéről, hiszen hosszú távon megéri.

Képzeljen el két véletlenszerű webáruházat. Mindkettő ugyanazokkal a termékekkel rendelkezik, ugyanazokkal az árakkal és ugyanolyan szolgáltatásokkal. De az egyiket jól ismeri, a másikra pedig most bukkant rá. Vajon melyiket fogja választani? Egyértelmű, hogy a jól ismert opciót. Sokkal népszerűbb, kedveltebb és rendelkezik egy sajátos brand-el, ami minden egyes vállalkozásnál fontos tényező. 

Van olyan, aki a márkaépítéssel tudatosan foglalkozik, lassan, de magabiztosan építi az ismeretséget különböző csatornákon keresztül. Emiatt akár magasabb árakat is szabhat, hiszen még így is nála fognak vásárolni és nem a kevésbé kedvelt konkurenciánál. Van olyan, akinek szerencséje volt, pont olyan grafikát és szöveget készített, ami szimpatikus volt a célcsoport számára. De van olyan is, aki nem foglalkozik a márkaépítéssel még akkor sem, ha kellene. Az alábbiakban megosztjuk Önnel a márkaépítés fő pilléreit. 

Jól ismeri önmagát? Talán…

Először is, nem árt egy kis őszinteség. Az ismert márkát sok állítást tesznek magukról a közösségi médián, kampányokban és a weboldalukon. De ezek mind tényleg igazak? Tegyen fel magának különböző kérdéseket, amelyek segítenek abban, hogy megértse honnan indul. Hol szeretne tartani öt év múlva? Mi különbözteti meg Önt a konkurenciától?

A márkaépítő workshopok alatt sokszor derülnek ki olyan információk a vállalkozásokról, amelyek szembemennek azzal, amit eddig mutattak magukból. Mi értünk ahhoz, hogy ezeket helyre tegyük és megteremtsük a körülményeket ahhoz, hogy a vásárlóinak egyértelmű legyen az üzenete.

Szerezzen ihletet, az mindig szükséges

Kedveli a konkurencia kommunikációs módszereit? Nincs abban semmi, hogy általuk inspirálódik. A konkurencia által felhasznált csatornák elemzése fontos szerepet játszik a márkaépítés folyamatában. A részletes tanulmányozás ezekben segíthet:

  • Átfogó képet kap a konkurencia erősségeiről, gyengeségeiről
  • Könnyebben felismerheti saját gyengeségeit és dolgozhat rajtuk
  • Megtalálja azt az utat, ami a leginkább passzol Önhöz és különbözik a vetélytársaitól

Az utolsó pont a legfontosabb. Nem jelent jót az, ha a márkák könnyen összetéveszthetőek. Gondoskodni kell arról, hogy ne egyezzenek meg a felhasznált színek, a szövegek hangvétele és a logónak is feltétlenül kiemelkedőnek kell lennie. Engedjen a kreativitásának és egyediségének, sokra fogja vinni. 

Minél több embert von bele a folyamatba, annál jobb

A jó ötletek hirtelen jutnak az eszünkbe, de a legtöbbet alaposan át kell gondolnunk mielőtt cselekszünk. Mi segíthet Önnek abban, hogy megtalálja a saját kommunikációs stílusát és felismerhető tulajdonságait?

●    Szerezzen minél több információt vásárlóiról. Mennyire ismeri őket? 

●    Könnyebb dolga lesz, ha megpróbálja elképzelni azt a személyt, akit meg akar győzni arról, hogy az Ön márkája megállja a helyét.

●     Kérdezzen körbe. Kérje ki mindenkinek a véleményét, az árúbeszállítoktól kezdve egészen az ismerősökig. Nagy valószínűséggel érdekes meglátásaik vannak a vállalkozásával kapcsolatban.

●    Írják össze azokat a fő értékesítési pontokat és ötleteket, amelyeket a vállalkozás el szeretne juttatni a vásárlókhoz.

Ezek után a következő lépés jön, konkrét tervet kell alkotni. A kommunikációs folyamatnak egyértelműnek kell lennie, hogy a vásárlói átfogó képet kapjanak a vállalkozásáról.

Hozzon létre egy kézikönyvet

Mi történik, ha mindaz amit kitalált nem kerül rögzítésre? Az Ön által alkalmazottak könnyen eltérhetnek a tervektől és átalakíthatják a folyamatot. Ezért érdemes kialakítani egy kommunikációs kézikönyvet, hogy mindenki számára egyértelműek legyenek a kívánt lépések. Mindegy, hogy a cégen belül intézik vagy mi segítünk a marketingben, mindenképpen követni kell az előírásokat, amik például magukba foglalják a grafikai megoldások meghatározását.

Akkor miért is fontos, hogy ismert márkát építsek?

Ahogy elkezd foglalkozni a kampányokkal, növekedni fog az eladások száma. Miután abbahagyja, a számuk csökkenni fog. A webáruházzal kapcsolatos tartalmak a közösségi médián, rádióban, plakátokon vagy a TV-ben növelik a márka ismeretségét. 


Bizonyított, hogy a kampányok gyors eredményeket hoznak. Illetve bízzon a brand, avagy a márkaépítés folyamatában, sokra fogja vinni. Az egyedi dizájn jó első lépésnek bizonyul, de a MIME-ban mindig igyekszünk előre tervezni és sokkal komplexebben megközelíteni a marketinggel kapcsolatos kérdéseket. Ha azt szeretné, hogy webáruháza sikeres és ismert legyen, bátran forduljon hozzán!